zaterdag 22 juli 2017

Less is more...

Mijn laatste projectje was er weer eentje voor mijzelf: de Solange jurk uit de laatste editie van La Maison Victor. Een eenvoudig model dat niet te veel extra vraagt en zowel comfy als elegant is. 


Aangezien streepjes-kleedjes tegenwoordig zo in de mode zijn, bezweek ik ook aan deze streepjestrend maaaar ik koos niet voor horizontale maar voor verticale streepjes (toch ietsiepietsie origineler). De stof kocht ik bij Nostex, het grootste stoffenwalhalla bij mij in de buurt. Ik kocht 1m30 stof (een iets dikkere stretch stof), zoals aangegeven volgens het patroon, kreeg de overige 30 cm van de rol er gratis bij én het werd nog eens afgeprijsd door de solden. Koopjeeee! En ondanks de aangegeven stoflengte kan ik uit de overgebleven stof nog een rok maken, hupla, twee voor de prijs van één! 

Telkens ik aan een nieuw patroon begin, google ik het eerst eens om mogelijke tips en aanpassingen van andere blogsters in acht te nemen. Bij dit patroontje vond ik meermaals terug dat de rits op de rug niet echt nodig was aangezien het gemaakt wordt uit een stretch stofje. Onnodig een rits er in zetten, daar doe ik niet aan mee!

Ook ik maakte enkele aanpassingen: geen rits, iets langere rok, iets langere mouwen, geen steekzakken en de zoom en hals werkte ik af zonder biaislint.






De mouwen werkte ik af door het omplooien van de zoom omdat de averechtse kant van de stof ook wel iets heeft. De zoom naaide ik tenslotte met de hand onzichtbaar vast. It's all in the details, baby!



Het is ook de eerste keer dat ik mijn allernieuwste aanwinst kan gebruiken: een verstelbare paspop van Prym! Ik kreeg deze, na héél veel hints, voor mijn verjaardag en ben er supertevreden mee. We gaan nog goeie tijden beleven samen 😊


Patroon: Solange jurk - La Maison Victor
Stof: Nostex (Lebbeke)


Liefs, 
Ewa 

💋

2 opmerkingen:

  1. Mooie jurk. En lijkt mij erg handig zo'n paspop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) en is idd echt handig, zeker als je iets voor jezelf maakt en je niet zelf kan afspelden.

      Verwijderen