maandag 5 juni 2017

Me Made May...a little too late

Begin mei hoorde ik voor de eerste keer van Me Made May, #mmm17 voor de kenners. Het principe is eenvoudig: stel voor jezelf een haalbaar doel voorop wat betreft zelfgemaakte kledij gedurende de maand mei. De echte diehards proberen elke dag van mei een zelfgemaakt kledingstuk te dragen, maar velen houden het bij een minder extreme uitdaging. Het is de bedoeling om creatieve zielen hun eigen naaisels wat meer te laten dragen en er fier op te zijn. Dit jaar is het al de achtste keer dat bloggend naailand zich aan deze challenge waagt...en volgend jaar doe ik zeker mee! 

Om toch wat in de sfeer van Me Made May te blijven, wil ik jullie nog een zelfgemaakte outfit tonen: gemaakt in mei maar gedragen in juni! 


Ik maakte een halve cirkelrok in vrij stevige zwarte reliëfstof die ik kocht bij Nostex in Lebbeke. Ik heb er heel lang over getwijfeld of hij wel mooi was aangezien hij nogal 'ploffig' staat. Daarom liet ik hem enkele weken aan de kant liggen om hem uiteindelijk wel graag te zien én te dragen...raar, I know.

Voor diegenen die zich ook willen wagen aan een halve cirkelrok: een erg goeie en duidelijke beschrijving kan je hier terug vinden. 





Het truitje met driekwart mouwen tekende ik over van een bestaand truitje. Ik koos voor een dun sweaterstofke uit De Stoffenkamer in Gent. Ik kocht het eigenlijk een jaar geleden met een heel andere doel: een sweater voor mijn lief...hij zal dus nog wat moeten wachten. De halsrand en mouwranden werkte ik af met een strook van de stof binnenste buiten gekeerd. Zalig, die dubbelzijdige stofjes 💜



Oorspronkelijk was de achterkant de voorkant maar die was toch net iets te diep uitgesneden naar mijn goesting. 





Patroon rok: Rosie and me 
Patroon truitje: zelf getekend
Sweaterstof truitje: De stoffenkamer
Stof rok: Nostex 


Afgelopen maand herwerkte ik ook een oude, blinkende, gigantische vest uit de vorige eeuw. Met de nodige stijltips van mijn zus maakte ik er een veel moderner vestje van (lees: weg met die vreselijke epauletten!). Om het toch iets of wat te tailleren gebruikte ik een overlap aan de voorkant en de mouwen verkorte ik tot drie kwart mouwen.




Liefs,
Ewa

💋

Geen opmerkingen:

Een reactie posten